Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:46:19+01:00
X³+3x²+x+3=0
Czyli:
x²(x+3)+(x+3)=0
Więc:
(x²+1)(x+3)=0
A to jest równoważne
x²+1=0 lub x+3=0

x²+1=0 nie ma rozwiązania w liczbach rzeczywistych, bo Δ=b²-4ac=0²-4*1*1=-4<0

Natomiast x+3=0 ma rozwiązanie x=-3

Zatem jedynym rozwiązanie jest x=-3
2009-11-05T21:03:16+01:00
X³+3x²+x+3=0
x²(x+3)+(x+3)=0
(x²+1)(x+3)=0
x²+1=0 lub x+3=0

x+3=0 jest równe x=-3

więc x=-3