1. Zapisz krócej
a) 2√3•7√3
b) (2√7)²
c) 2√5•3√2

2. Wyłącz czynnik przed znak pierwiastka:
a) √27
b) √75
c) √2(√8+√50)
d) √250-√160+√40
ˉˉˉˉˉˉˉˉˉˉˉˉˉ
√1000

3. Oblicz:
a) √32+√2
‾‾‾‾‾‾
√2


b) √27-√12
‾‾‾‾‾‾‾
√3


PS. Te ułamki mi nie wyszły, ale na pewno wiecie o co chodzi :). A te grube kropki czarne to znak "razy". :P Proszę o szybką odpowiedź.

3

Odpowiedzi

2009-11-05T19:51:22+01:00
1.
a 14 pierwiastki z 3
b 4 pierwiastki z 7


2.
a 3 pierwiastki z3
b 5 pierwiastki z3


narazie tylko tyle
1 1 1
2009-11-05T19:56:44+01:00
1.
b)(2√7)²=2x7=14
2
a) √27=3√3
b)√75=3√5

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:54:46+01:00
1.
a) 42
b)28
c) 6 pod pierwiastkiem 10
2.
a)3 pod pierwiastkiem 3
b)5 pod pierwiastkiem3
c)14
d) pod pierwiastkiem 130000 - w liczniku a w mianowniku 1000
3.
a) 68 pod pierwiastkiem w liczniku a w mianowniku 2
b) pod pierwiastkiem 5