1.Oprocentowanie w banku wynosi 5% a skali roku.Jaką kwotę należy wpłacić do banku, aby po roku od dokonania wpłaty stan konta wynosił 735zł?


2.Oprocentowanie w banku wynosi 6% a skali roku. Podaj stan oszczędności po roku od dokonania wpłaty, jeśli wpłaciłeś 300zł.?

Proszę o obliczenia tylko dokładne...skąd się wszystko wzięło...pilne.

3

Odpowiedzi

2009-11-05T19:57:24+01:00
1.

100% - x
105% - 735 zł

x = (100*735):105 = 73500:105 = 700 zł



2.

300 - 100%
x - 106%

x = (300*106):100 = 31800 : 100 = 318 zł
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:58:12+01:00
I sposób

1. 105% to kwota 735zł (bo 100%+5%) 735:105=7 7zł to 1% 7x100=700 wynik to 700

2.100% to 300zł 300:100=3 1% to 3zł 3x106=318zł wynik to 318


II sposób (tylko da zad 2)

300zł+300złx6%=300+18=318

11 4 11
2009-11-05T21:08:27+01:00
1.
105% = 735zł
735:105=7
7zł = 1%
7x100=700
Odp.Należy wpłacić 700zł do banku, by po roku mieć 735zł.

2.
300+(300*6%)=300(300*0,06)=300+18=318
Odp.Stan oszczędności po roku wynosi 318zł.
3 5 3