Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:19:02+01:00
1.Pascha- święto żydowskie.
2.Przymierze, które Bog zawarł z Izraelem, na Syneju było jedynie dalszym etapem zacieśniania i odnowienia więzi przymierza wcześniej zawartego z patriarchami.
3.Mojżesz zmarł podczas wędrówki.
4.Obronił ich przed wojskiem, rozstąpiła się woda.

9 4 9
2009-11-05T20:33:45+01:00
1. Pascha - z j. Hebrajskiego (Pesach) : Przejście
Jest to święto żydowskie na obchodzone na pamiątkę wyzwolenia Żydów z niewoli babilońskiej
2. Bóg w geście miłości przyszedł z pomocą temu ludowi w chwili, gdy był bardzo udręczony trwającą ponad 400 lat niewolą w Egipcie (2 Mojż. 2:23-25). Gdyby nie inicjatywa Boga, nie mieliby żadnej możliwości uwolnienia się spod potężnego i okrutnego jarzma faraona, pozostając na zawsze jego niewolnikami.
3. Ponieważ jego zadaniem było zaprowadzić lud do Ziemi Obiecanej. Przed wejściem do Ziemi Obiecanej Bóg wziął go do swojego królestwa ( czyli zmarł :] )
4.
- Wyzwolenie z Niewoli Babilońskiej
- Ziemia Obiecana
- przepiórki
- woda ze skały
- przejście przez morze
- przykazania
4 5 4
2009-11-05T21:21:02+01:00
1.Słowo pascha oznacza przejście także: interwencję, uderzenie.
3 1 3