Odpowiedzi

2009-11-05T20:17:35+01:00
Święty Sebastian jest tematem trzech obrazów Andrei Mantegna, nie napisałeś o który Ci obraz konkretnie chodzi.

Więcej możesz o nich przeczytać tutaj:

http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awi%C4%99ty_Sebastian_%28obrazy_Mantegni%29
i tutaj
http://pl.shvoong.com/humanities/arts/1743740-%C5%9Bwi%C4%99ty-sebastian-adrea-mantegna/

Myślę, że jest tam dość wiadomości, które Ci się przydadzą.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T23:13:21+01:00
1) Namalowany 1490 roku.

2) Ciemnobrązowe tło

3) Pesymistyczny nastrój

4) Przedstawione męczeństwo św. Sebastiana

5) Elementy roślinne - pejzażu

6) Kolumnę oplata bluszcz, który w ikonografii chrześcijańskiej symbolizował życie wieczne po śmierci.

7) Na pierwszym planie znajduję się oczywiście św. Sebastian.

8) Dwie postacie u dołu obrazu przedstawiają oprawców Sebastiana. ( zauważyłam, że nie zawsze są one ukazywane )

9) U stóp Sebastiana rośnie figa będąca symbolem wybawienia i uzdrowienia

10) Ogólnie obraz jest raczej pesymistycznie.

Mam nadzieję, że się na coś przydałam. Pozdrawiam ;)