W restauracji Łakomy Kąsek do rachunku doliczany jest siedmioprocentowy napiwek.Do rachunku państwa Kucharskich doliczono 6,65zł napiwku.Ile złotych zapłacili państwo Kucharscy za obiad w restauracji Łakomy Kąsek?ma wyjść 101,65zł.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:00:30+01:00
6,65 - 7%
x - 100%

x= 6,65 * 100% / 7% = 95
95+6,65=101,65
16 3 16
2009-11-05T20:01:37+01:00
7% - 6.65zl
100% - x
x= 100*6.65/7= 95zl
95zl + 6.65zl = 101.65zl
Odp za obiad zapłacili 101.65zl
11 3 11
2009-11-05T20:14:13+01:00
7%=6,65zł
107%=x+6,65zł

6,65zł/7=0,95zł
0,95zł*100=95zł

95zł+6,65zł=101,65zł

odp.Państwo Kucharscy za obiad w restauracji zapłacili 101,65zł.
4 3 4