Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:09:13+01:00
589 stron - 95%
6.2 str - 1% <bo 589 : 95 = 6.2>
100% = X
100% = 6.2 * 100
100% - 620stron

Książka ma 620 stron.

19godzin - 1140 minut

1140 min - 95% 100% - 95% = 5%
1140 : 95 = 12
12 minut - 1%

5% = 5*1%
5% = 5 * 12minut
5% = 60minut

Basia potrzebuje jeszcze 60 minut,żeby skończyć czytać książkę
48 4 48
2009-11-05T20:25:20+01:00
95%=589
100%=x

589/94=6,2
6,2*100=620

19h=1140min
1140min/95=12min
12min*100=1200min

1200min-1140min=60min=1h

odp.Książka liczy 620 stron. Basia potrzebuje 1 godzinę, aby przeczytać ją do końca.
15 4 15
2009-11-05T20:33:33+01:00
Ile stron ma książka?
95 % - 589
100 % - x
95 × x = 589 × 100
x = 58900 : 95
x = 620

Ile minut Basia potrzebuje na przeczytanie książki?
19 h - 589 620 - 589 = 31
x - 31
589 × x = 31 × 19
x = 589 : 589
x = 1 h = 6- min

Odp. Książka ma 620 strony, Basia pozostałość przeczyta w 1 h.
12 3 12