Zapisz kilkuzdaniowy tekst, w którym użyjesz co najmniej pięciu spośród otrzymanych frazeologizmów.
oto one :
wziąć coś pod lupę
rosnąć w oczach
wychodzić z siebie
uciąć sobie drzemkę
przystąpić do rzeczy
spocząć ma laurach
wyciągnąć asa z rękawa
wszcząć alarm
iść w ślady kogoś
Pomocy!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-05T20:10:38+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

Moja mama wzięła ostatnio mnie pod lupę i wywnioskowała ,że rosnę w oczach.Ucieszyło mnie to stwierdzenie ponieważ zaczynam iść w ślady moich rodziców.Ten dzień minął mi spokojnie i w końcu mogłam sobie uciąć dłuższą drzemkę tuż po nauce na klasówkę.W szkole nareszcie wyciągnę asa z rękawa i spocznę na laurach.Rodzice będą ze mnie dumni więc muszę wszcząć alarm i brać się do pracy.
89 4 89
2009-11-05T20:11:28+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Dziś tata powiedział mi, że nie powinienem wychodzić z siebie (denerwować się). Wieczorem usiadłem przed kompem i spocząłem na laurach(nie przejmowałem się niczym i odpoczywałem). Okazało się, że w szkole następnego dnia był test z historii. Wziąłem pod lupę(obejrzeć coś) pierwsze pytanie. Okazało się, ze umiem to i wyciągnąłem asa z rękawa (mieć przewagę nad czymś). Po otrzymaniu piątki mama powiedziała, że rosnę w oczach(dorastać szybko) i już nie jestem małym chłopcem.
55 3 55
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:13:50+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Wczoraj przyjechała do nas Karolinka, moja młodsza, rozpieszczona kuzynka, która z dnia na dzień rośnie w oczach. Ma 3 latka wygląda jak aniołek, ale niech pozory was nie zmylą. To istne wcielenie diabła. Tego dnia wujostwo zostawiło Karolinę pod moją opiekę. Wiedziałem, że będzie ciężko, ale że nie aż tak! Po 20 minutach zacząłem wychodzić z siebie. Była marudna i senna, ciągle płakała. Zachęciłem ją aby ucięła sobie krótką drzemkę, po której znacznie lepiej by się poczuła. Ale co tu dużo tłumaczyć czterolatkowi. Przystąpiłem do rzeczy i postanowiłem wyciągnąć asa z rękawa. Położyłem ją na dmuchanym materacu, a sam, obok niej, udawałem, że śpię. Mała poszła w moje ślady i po 5 minutach słyszałem jej słodkie chrapanie.

((;
105 4 105