Panstwo Kowalscy zarabiaja miesiecznie 4400 zlotych z czego 3600 zlotych wydaja na stale oplaty. Miesieczny dochod Nowakow to 6500 zlotych na stale oplaty wydaja 4500 zlotych Ktora z tych rodzin na stale oplaty wydaje wieksza czesc dochodow
Prosze o rozwiazanie w ulamkach zwyklych.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:17:59+01:00
Kowalscy
3600/4400 = 36/44 = 9/11≈81,82%

Nowak
4500/6500= 45/65 = 9/13≈69,23%

9/11 > 9/13

Te procenty podałam, żeby było orientacyjnie podane. Bardziej jasny zapis według mnie :)

Ale ogólnie to jeśli jest ten sam licznik, a różne mianowniki to większym ułamkiem jest ten, w którym jest mniejsza liczba w mianowniku.
1 3 1
2009-11-05T20:18:48+01:00
36/10 opłaty Kowalskich

45/10 opłaty Nowaków

45/10 < 36/10

Kowalscy płacą większą cześc chociaż ułamek Nowaków jest większy. Dzieje się to dlatego, że Kowalscy zarabiają mniej. Lepiej by to wyglądało przy zapisie z procentami ale chciałeś ułamki.