Odpowiedzi

2009-11-05T20:15:07+01:00
2a+a=180
3a=180
a=180:3
a= 60 stopni

6 = 2* 60 stopni = 120 stopni

2 . 180-28= 152
1 5 1
2009-11-05T20:17:38+01:00
1 jezlei razem maja 180 to jeden ma 60a drugi 120
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:19:39+01:00
1.

kąt pierwszy - x = 60'
kąt drugi - 2x = 60*2
razem 180 '

x+2x = 180'
3x= 180 ' / 3
x = 60 '

2.
kąt pierwszy - x = 76'
kąt drugi - x + 28' = 76' + 28' = 104'
razem 180'
x+x+ 28' = 180'
2x = 180'-28'
2x = 152' /2
x= 76'

1 5 1