Odpowiedzi

2009-11-05T20:27:19+01:00
Nie bylo trzeba zapamietywac trudnych hieroglifow tylko ok 22 litery alfabetu
kupcom bylo sie latwiej dogadac
141 4 141
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:28:11+01:00
Alfabet wynaleźli fenicjanie, aby szybko i bezproblemowo mogli porozumiewać się z obcokrajowcami, zajmowali się bowiem handlem. Wynalezienie alfabetu było bardzo ważnym wydarzeniem w dziejach ludzkości. Po pierwsze alfabet posiadał określone znaki, co znacznie ułatwiało jego naukę poza tym znaków nie było dużo zaledwie ponad 20. Alfabetem mogli posługiwać się wszyscy, nawet obcokrajowcy co ułatwiało komunikację. Z czasem zbiór znaków został wzbogacony o samogłoski i przecinki, dokonali tego Grecy.
Podsumowując, wynalezienie alfabetu było równie ważnym wydarzeniem co wynalezienie pisma. Znacznie przyczyniło się to rozpowszechnienia pisma.

Proszę ;)
127 3 127
2009-11-05T21:03:59+01:00
Istnieje powszechana opinia że Fenicjanie byli wynalazcami pieniądza. Jednak największym osiągnieciem Fenicjan było wynalezienie pisma alfabetycznego składającego się z 22 spółgłosek Pismo to stało się podstawą innych systemów np alfabetu greckiego. Wynalezienie alfabetu było bardzo pomocne w porozumiewaniu się np przez listy w starożytności które były pisane na papirusach a teraz na kartkach. Alfabet jest
Miało to ważne znaczenie. Wynalezienie alfabetu zapoczątkowało pismo jakim dzisiaj się posługujemy. Od dziecka uczymy się liter z alfabetu, którymi posługujemy się przez całe życie. Alfabet jest o wiele rozsądniejszym pomysłem od np. wielu tysięcy znaków w japonii.

72 4 72