Mam takie 2 zadania ... :(

W pewnym gimnazjum są dwie klasy pierwsze. W 1a jest 30 uczniów, w tym 40% dziewcząt, a w 1b jest 25 uczniów, w tym 56% chłopców.

a) w której klasie jest więcej dziewcząt? O ile więcej ?
b) W której klasie jest więcej chłopców? O ilu więcej ?

2 zadanie.

Spółka 'Flaming' przeznaczyła 200 tyś. złotych do podziału pomiędzy swoich udziałowców. Korzystając z diagramu, oblicz, ile otrzymał każdy z nich.
Paweł Skowronek - 45 %
Joanna Bocian - 28 %
Anna Orzeł - 18 %
Wojciech Kruk - 6 %
Adam Sęp - 3 %

Z góry dzięki... :D (Będzie naj)
Pozdrawiam :*

2

Odpowiedzi

  • adas
  • Rozwiązujący
2009-11-05T20:36:46+01:00
Zadanie 2
200000zl*45/100=90 000 tyle otrzymal pawel
200 000*28/100=56 000 tyle otrzymala joanna
200 000*18/100=36 000 tyle otrzymala ania
200 000*6/100=12 000 tyle otrzymal wojciech
200 000*3/100=6 000 tyle otrzymal adam

;)


zadanie1
kl1a - 30 ucz
-40%dz
30*40/100=12 ilosc dziewczyn w 1a
30-12=18 ilosc chlopcow w 1a
kl1b - 25ucz
-56%ch
25*56/100=14 ilosc chlopcow w 1b
25-14=11 ilosc dziewczyn w 1b

a) w klasie 1a jest wiecej dziewczat o 1 dziewczyne
b) w klasie 1a jest wiecej chlpcow o 4 chlopcow
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:53:29+01:00
Klasa1a 30*40%=12 dziewczyn
klasa1b 25*56%=14 chłopców
w klasie 1a jest wiecej dziewcząt o 1
30 cała klasa -12 dziewczyn= 18 chłopakow
w klasie 1a jest tez wiecej chłopakow bo jest ich 18 w klasie 1b jest ich 14 wiec w klasie 1a jest ich wiecej o 4

zad2)
paweł 200 tys*45%=90000
joanna200tys*28% =56000
anna 200tys*18% =36000
wojtek200tys*6%=12000
adam200 tys*3%=6000
spr:90000+56000+36000+12000+6000=200 tys
6 4 6