Mam dla was 2 Zadanka :D

Zad. 1
Napisać co obecnie oznaczają podane wyrażenia i zwroty oraz wyjaśnić ich pochodzenie:
- Spartańskie warunki
- Mówić Lakonicznie
- Powrócić z Tarczą
Zad. 2
Wyobraź sobie że jesteś świadkiem dyskusji między mieszkańcami Aten i Sparty próbującymi udowodnić wyższość demokracji Ateńskiej nad ustrojem Spartańskim. Uzupełnij Tabelkę argumentami przemawiającymi "za" Demokracji Ateńskiej i ustroju Spartańskiego oraz "przeciw".

Argumenty "za" "przeciw"
DEMOKRACJA ATEŃSKA:
USTRÓJ SPARTAŃSKI:

2

Odpowiedzi

2009-11-05T20:38:35+01:00
Spartianskie warunki - ciezkie warunki
Mówic lakonicznie - szybko zwiezle i na temat
Powrucic z tarcza - powrucic zywy z wojny
a reszty nie za bardzo:P
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:43:17+01:00
Mówić lakonicznie,czyli mówić krótko, zwięźle i na temat.
Spratańskie warunki- bardzo ciężkie i surowe warunki, takie jak w Starozytnej Sparcie.
Powrócić z tarczą- wygrać, wrócić z wygraną