Do 300g trzydziestoprocentowego roztworu soli dolano 150g wody .
a) o ile punktów procentowych zmniejszyło się stężenie soli?
b) o ile procent zmieniła się ilość soli w roztworze?

I bardzo prosze o szybciutkie rozwiązanie z obliczenami ;D
Z góry dzięękuję ; )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:49:03+01:00
300g - masa roztworu
x - masa soli

x/300=0,3
x=90g

90/450 × 100% = 20%

a) o 10 pkt proc.
b) ilość soli się nie zmieniła
2009-11-05T20:54:16+01:00
A)
300g * 30%=90g soli w roztworze
300g +150g=450
90/450=20%
odp: stężenie soli zmniejszyło się o 10 punktów procentowych

b)
450-300=150
90/150=60%
odp: ilość soli w roztworze zmieniła się o 60%