W sklepie sportowym obniżono ceny wszystkich towarów o taki sam procent.Jaka jest cenależaka po obniżce???


i jest rysunek namiot jest 300zł i to jest przekreślone a obok pisze przecenione na 264zł
i teraz mam leżak 125zł i skreślone i musze obliczyć ile kosztuje po obniżce????? pomoże ktoś mam nadzieję że tak nam najjjjj...

2

Odpowiedzi

2009-11-05T20:50:16+01:00
300-264=36
36/300=12%
125-125*12%=110zł
76 3 76
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:52:43+01:00
100%------->300zł
x%---------->264zł

x=(100%*264zł)/300zł
x=88%

100%-88%=12%
Czyli obniżono namiot o 12%


Obliczymy teraz ile kosztuje leżak:

100%------->125zł
12%--------> x zł

x=(12%*125zł)/100%
x= 15 zł

125zł-15zł=110zł

Odp. Cena leżaka po obniżce jest równa 110zł
143 4 143