Mam dla was ćwiczenie (nie wiem jak rozwiązać)
Prosiłbym o dokładne obliczenia
Treść:
Przyjmując że przeciętny człowiek przesypia średnio jedną trzecią (ulamek) czasu swojego życia, oblicz, ile godzin średnio przesypia człowiek w czasie:
a) 1 doby
b) 1 tygodnia
c) miesiąca września
Prosił bym o szybką odpowiedź

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T20:54:50+01:00
A) 1 doby- jedna trzecia razy 24h= dwadzieścia cztery trzecie=8h
Odp. Wciągu doby człowiek śpi 8 godz.
b) 1 tygodnia- jedna trzecia razy 168h=168 trzecich=56h
Tydzień=168h
24 razy 7=168h
Odp. W ciągu tygodnia człowiek spi 56 godz.
c) Miesiąca września- jedna trzecia razy 720h=720 trzecich=240h
Miesiąc wrzesień= 30
24h razy 30=720h
Odp. W ciągu miesiąca (wrzesień) człowiek śpi 240 godz.


Ty też jesteś w piątej klasie? :)
Pozdrowienia i powodzenia
1 5 1
2009-11-05T20:56:03+01:00
A) 1 doba = 24 godziny
jedna trzecia (ułamek) × 24 = 8h

b) 1 tydzień = 7 dni = 7 × 24 = 168h
jedna trzecia (ułamek) × 168h = 56h

c) wrzesień = 30 dni = 30 × 24 = 720h
jedna trzecia (ułamek) × 720h = 240h
2 5 2
2009-11-05T20:57:17+01:00
A) 1/3 × 24 = 8 godzin
b) 1/3 × 24 × 7 = 56 godzin
c ) 1/3 × 24 × 30 = 240 godzin