Oblicz o ile procent:

a]winogrona sa drozsze od bananow
b]banany sa tansze od jablek
c]winogrona sa drozsze od jablek

winogrono-4,20 jablka-4,00 banany 3,50



w 25 osobowej klasie 56% uczniow stanowia chlopcy.

a]o ile procent wiecej jest chlopcow niz dziewczat
b]o ile procent mniej jest dziewczyn niz chlopcow

2

Odpowiedzi

2009-11-05T21:23:45+01:00
A
(4,20 -3,50):3,50=20%
b
(4,00-3,50):4,00=12,5%
c
(4,20-4,00):4,00=5%



25 x56%=14 - to liczba chłopców w klasie

25-14=11 - to liczba dziecząt w klasie
a
(14-11):11=27,(27)%
b
(14-11):14=ok. 21,43%

(masz odpowiedzi na końcu książki)
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T21:23:48+01:00
Na 100% dobrze - na lekcji robiliśmy i za to daj mi najlepszą...
a](w ułamku prostym)4,20-3,50/3,50=(w ułamku prostym)0,70/3,50×100%=(w ułamku prostym)70/100%=20%

b](w ułamku prostym)4,00-3,50/4,00=(w ułamku prostym)0,50/4,00×100%=12,5%

c](w ułamku prostym)4,20×4,00/4,00=(w ułamku prostym)0,20/4,00×100%=(w ułamku prostym)20/400×100%=(w ułamku prostym)5/1=5%


25×56%=25×(w ułamku prostym)56/100%=14 - chłopcy
25-14=11 - dziewczyny
(w ułamku prostym)14-11/11=27% - więcej chłopców od dziewcząt
(w ułamku prostym)14-11/14=21% - mniej dziewcząt od chłopców
Odp:Chłopców w klasie jest więcej od dziewczyn o 27%, a dziewczyn w klasie jest mniej od chłopców o 21%
7 2 7