Dwaj bracia chcieli kupić działki pod budowę domu.Okazało się że
jednemu zabrakło 0.25 a drugiemu 0.285 potrzebnej kwoty na zakup
działki,które były w tej samej cenie.Kupili więc jedną działkę i
zostało im wtedy razem 116250zł.
a)ile pieniędzy wydali na zakup działki?
b)ile pieniędzy miał każdy z nich?

2

Odpowiedzi

2009-11-05T21:28:51+01:00
A- cena działki
0,75a + 0,715a = a + 116250zł
0,465a = 116250zł
a = 250000zł
1. brat - 0,75a = 187500zł
2. brat - 0,715a = 178750zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T21:37:19+01:00
X - cena działki
0,75x + 0,715x = x + 116250zł
0,465x = 116250zł

x = 250000zł
1. brat ;0,75x = 187500zł
2. brat ; 0,715x = 178750zł
1 1 1