Przeczytaj ogłoszenie zamieszczone poniżej. Ustal, ile złotych należy wpłacić:

15%-Kupujacy u nas mieszkanie, wypłacasz przy podpisaniu umowy tylko 15 % wartości mieszkania. Resztę płacisz przy odbiorze kluczy.

a)przy podpisywaniu umowy kupna mieszkania o wartości 220 tys.zł

b)przy podpisywaniu umowy kupna mieszkania o powierzchni
60,2m2, którego cena za 1m2 wynosi 5 tys.zł

c) przy odbiorze klucza, jeśli przy zawieraniu umowy zapłaciliśmy
54tys.zł


Dziękuję z góry ;)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T21:32:30+01:00
A)
15% - x
100% - 220tys
x = 220*15\100
x = 11*15\5
x = 165\5
x = 33 tys
odp trzeba wplacic 33tys zaliczki

b)
obliczam koszt mieszkania
60.2* 5 = 301tys
obliczam 15%
301 - 100%
x - 15%
x = 301*15\100
x = 4515\15
x = 45,15tys
odp trzeba wplacic 45,15 tys zaliczki

c)
54tys - 15%
x - 100%
x = 54*100\15
x = 5400\15
x = 360 tys
odp mieszkanie kosztowalo 360tys.
9 4 9
2009-11-05T21:34:28+01:00
A)15%x220000=0.15x220000=33000
b)60,2x5000=301000
15%x301000=0,15x301000=45150
c)15%:54000=0,15x54000=360000
360000-54000=306000

prosze ;**
3 3 3
2009-11-05T21:39:38+01:00
A)
220 000 - 100%
x - 15%

x= 15%*220 000 / 100% = 33 000

b)
1 m2 - 5 000
60,2 m2 - x

x= 60,2 m2 * 5 000 / 1m2 = 301 000 (tyle kostuje mieszkanie)

301 000 - 100%
x - 15%

x= 15% * 301 000 / 100% = 45 150

c)
54 000 - 15%
x - 100%

x= 100% * 54 000 / 15% = 360 000
1 4 1