Odpowiedzi

2009-11-05T21:29:42+01:00
H - długość wysokości

Wysokość poprowadzona z wierzchołka kąta rozwartego dzieli dany trójkąt na dwa trójkąty prostokątne o bokach:
H, 50 cm / 2 = 25 cm -> przyprostokątne
30 cm - przeciwprostokątna

Z twierdzenia Pitagorasa:
H² + (25 cm)² = (30 cm)²
H² + 625 cm² = 900 cm²
H² = 275 cm²
H = 5√11 cm ≈ 16,58 cm

Odp. Ta wysokość ma długość około 16,58 cm.
7 1 7
2009-11-05T21:33:12+01:00
C2=a2+b2
(25)2= a2+(30)
625=a2+900
a2=900-625
a2=275
a=275 pod pierwiastkiem

a = wysokość 275 pod pierwiaskiem w przyblizeniu to 16,58
18 3 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T21:42:01+01:00
Podzielilem sobie trojkat wysokoscia opuszczona na podstawe - na 50cm
powstaja 2 trojkaty prostokatne
teraz policze sobie kat α (miedzy ramieniem, a wysokoscia)

sinα =25/30
sinα≈0,8333
α≈56∧

w trojkacie rownoramiennym wystepuja 2 te katy, czyli maja razem 112∧

teraz licze kat miedzy ramieniem, a przedluzeniem drugiego ramienia (na ktory zostanie poprowadzona wysokosc), czyli
180 - 112 = 68∧

i teraz liczymy rowniez z funkcji te wysokosc - mianowicie:

sin 68∧ = h /30
0,9272 * 30 ≈ h
h ≈27,816


Pozdrawiam! :)
8 3 8