Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T21:31:47+01:00
A) tu chyba prz '30' % zjadłes/łaś :P


60% *2x =30% * (x+5)
120x = 30x+150
90x = 150
x= 1 i2/3

b)
80% * 1/4*x = 40%(x-15)
20x =40x-600
20x=600
x=30


Pozdrawiam! :)
2009-11-05T21:36:42+01:00
A)
60% * 2x = 30% (x + 5)
1,2x = 0,3x + 1,5 | *10
12x - 3x = 15
9x = 15 | :9
x = 1 i dwie trzecie

b)
80% * 0,25x = 40% (x - 15)
0,2x = 0,4x - 60 | *10
2x = 4x - 60
- 2x= - 60 | :(-2)
x = 30
2009-11-05T21:37:21+01:00
Oblicz liczbę x ktorej:
a) 60% dwukrotności liczby x jest równe 30 liczby x powiekszonej o 5,

0,6*2x=0,3*(x + 5)
1,2x=0,3x + 1,5
0,9x = 1,5
x = 1,66(6) = 1⅔


b) 80% czwartej częsci liczby x jest równe 40% liczby x zmniejszonej o 15.

0,8*(0,25*x) = 0,4*(x - 15)
0,2x = 0,4x - 6
-0,2x = -6 / * (-1)
0,2x = 6
x = 30