Rozwiąż zadania. Proszę o dokładne wytłumaczenie.
Na wakacje wyjechali dorośli i dzieci. Mężczyźni stanowili 28% wszystkich wczasowiczów, kobiety 44%, a dzieci było 42. Ile osób wyjechało na wakacje?

Pewnego dnia 40% jabłek spadło z drzewa. Po kilku dniach Łucja zerwała 90% pozostałych owoców, zostawiając na drzewie 12 sztuk. Ile jabłek zostało na drzewie?

POMÓŻCIE, TO NA JUTRO!

3

Odpowiedzi

2009-11-05T21:35:54+01:00
Obliczmy jaki procent stanowiły dzieci
100-44-28=28 (%)
0,28x=42 /:0,28
x=150
Odp: Na wakacje wyjechało 150 osób.


x-0,4x-0,9*0,4x=12
x-0,4x-0,36x=12
0,24x=12 /:0,24
x=50

2009-11-05T21:46:16+01:00
Mężczyźni 28%
kobiety 44%
a 100% to są wszyscy
czyli:
100%-44%-28% = 28%
0,28x=42 /:0,28
x=150 - wyjechało


0,4x-0,9*0,4x=12
0,4x-0,36x=12
0,04x=12 /:0,04
x=300 - spady i zerwane przez Łucje

100%-40%=60%

0,6*300= 180 - tyle zostało na drzewie


Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T21:47:48+01:00
Zad. 1
x - liczba ludzi

28%x - liczba mezczyzn
44%x liczba niewiast
42 - liczba dzieci

czyli to razem musi dac nam x

28%x+44%x+42=x
72x+4200=100x

28x=4200
x=150


zad. 2
zostalo 12 - w zadaniu masz :P
chyba Ci chodzilo o to, ile ich bylo, tak wiec:
40% spadlo, czyli zostalo 60%x
zerwala 90%, czyli zostalo 10% z 60%x i to sie rowna 12
wiec

10%*60%x=12
6x =1200
x=200



Pozdrawiam! :)