Na ciało działają dwie siły o tym samym kierunku a o przeciwnych zwrotach. Wartość tych sił wynoszą odpowiednio F₁=10N i F₂=15N.
Jaką dodatkową siłę należy przyłożyć do tego ciała (Podaj jej kierunek, zwrot i wartość), aby działające na nie siły równoważyły się wzajemnie?

3

Odpowiedzi

2009-11-05T21:46:05+01:00
Wartosc 5N
kierunek i zwrot taki sam jak F1
68 4 68
2009-11-05T21:46:11+01:00
Kierunek taki sam, jak pozostałych dwóch sił, zwrot zgodny ze zwrotem siły F1 a wartość wynosi 5N
31 3 31
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T21:48:03+01:00
F₁=10N
F₂=15N
ΔF = 15N - 10N = 5N

Należy przyłożyć siłę o wartości 5N w tym samym kierunku co te 2 pozostałe siły , ale o zwrocie w tą samą stronę, w którą jest siła F.

:)
91 4 91