Dziennie zapotrzebowanie trzynastolatka na węglowodany wynosi 340g, a na białko 75g. Wyobraź sobie, że żywisz się tylko bananami. Oblicz, ile kilogramów bananów powinieneś zjadać dziennie, aby dostarczać organizmowi odpowiednią dawkę:
a)węglowodanów b)białka

Zawartość banana:
węglowodany- 17%
białko-1%
woda-45%
części niejadalne-29%
inne składniki-8%

Pomóżcie.! ;***

3

Odpowiedzi

  • nita
  • Rozwiązujący
2009-11-05T22:17:37+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T22:18:20+01:00
A)
x - waga bananow jakie muszisz zjesc aby zaopatrzyc organizm w weglowodany
x * 0,17=340
x= 340/0,17
x= 2000 (gramów)

b)
y - waga bananow potrzebna aby zaopatrzec organizm w bielko
y* 0,01=75
y= 75/0,01
y=7500 (gramow)
1 5 1
2009-11-05T22:19:07+01:00
Ale nie wiem czy to będzie dobrze wydaje mi się że to powinno być tak

340g-to ilość zapotrzebowanych węglowodanów
75g-ilość zapotzrebowanego białka

a)340/17=20 banaów żebu dostarczyć węglowodanów
b)75/1=75 bananów żeby dostarczyć białka