Cała str. 20 z ćwiczeń MATEMATYKA 1 pierwasza gimnazjum (matematka z plusem)
10% liczby...to 35
25%liczby...to 1,2
200%liczby... to 28
1%liczby...0,6
1promilliczby...o,o2
2.wiemy ze 40% pewnej liczby to 16
zatem 10% tej liczby to ...
wobec tego szkana liczba to...
b)wiemy ze 2% tej liczby to 40
zatem 1% tej liczby to...
wobec tego szukana liczba to...

3

Odpowiedzi

2009-11-05T22:22:03+01:00
10% to 35 -> 100% to 350
25%liczby...to 1,2 -> 100% to 4,8
200%liczby... to 28 -> 100% to 14
1%liczby...0,6 -> 100% to 60
1promilliczby...o,o2 -> 100% to 200

2
10% to 4
szukana liczba 40
1% to 20
szukana liczba 2000
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-05T22:42:38+01:00
10% liczby...to 35
10%-35
100%-x
x=100×35/10
x=350
25%liczby...to 1,2
25%=1,2
100%=x
x=100×1,2/25
x=4,8
200%liczby... to 28
200%=28
100%=x
x=100×28/200
x=14
1%liczby...0,6
1%=0,6
100%=x
x=100×0,6/1
x=60
1promil liczby...o,o2
1%o=0,02
1000%o=x
x=1000×0,02/1
x=20
2.wiemy ze 40% pewnej liczby to 16
zatem 10% tej liczby to ...
40%=16
100%=x
x=100×16/4
x=400
10%=40
wobec tego szkana liczba to 400
b)wiemy ze 2% tej liczby to 40
zatem 1% tej liczby to 20
wobec tego szukana liczba to 2000
1 1 1
2009-11-05T22:44:35+01:00
10% liczby 350 to 35
25% liczby 4,8 to 1,2
200% liczby 14 to 28
1% liczby 600 to 0,6
2.
40%:10=4
16:4=4
10%=4
100%=40
b)1%=20
100%=2000