Odpowiedzi

2009-11-05T22:28:10+01:00
X - waga tabakierki (w gramach)

3 * x [zł]-> za tyle ją kupił antykwariusz
8 [zł]-> tyle zapłacił za czyszczenie
5 * x [zł]-> za tyle tabakierka została sprzedana
10 [zł] -> tyle wyniósł zysk

- 3 * x - 8 + 5 * x = 10
2x - 8 = 10
2x = 18
x = 9

Odp. Tabakierka ważyła 9 gram.
2009-11-05T22:28:45+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T22:31:24+01:00
-3x - 8 + 5x = 10
2x - 8 = 10
2x = 10 + 8 = 18
x = 18/2
x = 9
9 * 3 zł = 27 zł
27 zł + 8zł (czyszczenie) = 35 zł
9 * 5 zł = 45 zł
tabakierka waży 9 gram