Każdy z narysowanych dzbanków ma pojemność 1[1/2] l.Pod rysunkiem napisano ile soku nalano już do poszczególnych dzbanków.Zaznacz dzbanek do którego można dolać jeszcze 3/4 l soku.
Dzbanek 1 ma 4/5l soku
Dzbanek 2 ma 5/6l soku
Dzbanek 3 ma 5/8l soku

3

Odpowiedzi

2009-11-05T22:36:30+01:00
Do dzbanka 3

Nie jestem pewien jak coś to przepraszam.
5 2 5
2009-11-05T22:38:09+01:00
Wydaj mi się, że dzanek nr 3. Ale jak coś to przepraszam. ;]
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T22:39:04+01:00
Każdy z narysowanych dzbanków ma pojemność 1[1/2] l.Pod rysunkiem napisano ile soku nalano już do poszczególnych dzbanków.Zaznacz dzbanek do którego można dolać jeszcze 3/4 l soku.
Dzbanek 1 ma 4/5l soku
Dzbanek 2 ma 5/6l soku
Dzbanek 3 ma 5/8l soku
3/4l - 0,75 litra
1[1/2] = 1,5 litra
1. 1,5l - 0,8l = 0,7l
2. 9/6l - 5/6l = 4/6l = 0,8l
3. 1,5l -0,75l = 0,75l

Odp: Dzbanek 3
7 4 7