Odpowiedzi

2009-11-05T23:07:37+01:00
95% z 50kg to 47,5kg
Warzywa po kilku dniach ważą 47,5 kg


Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T23:12:22+01:00
X- waga jaką warzywa mają gdy woda stanowi 95% masy
96% z 50kg to 48kg
to 4% masy ziemniaków to nie jest woda.
4% z 50 kg to 2kg, czyli nie zależnie od ilości wody masa bez wody waży 2kg
Dla zawartości wody 96% masy, zawartość bez wody to 4% masy
Dla zawartości wody 95%masy, zawartośc bez wody to 5%masy
czyli 5% =2kg
100%=x
Równanie rozwiązujemy metodą proporcji:
x=(100%*2kg):5%
x=40kg
odp.: Teraz warzywa ważą 40kg.
1 5 1
  • fuma
  • Początkujący
2009-11-05T23:16:23+01:00
50-----96
x -----95

50 * 95 = 96x/4750

≈49 kg.