Ile litrów soku trzeba dodać do 5 litrów wody, żeby mieszanka zawierała 20% soku??



Siostra o brat jeżdżą rowerami z domu do odległej o 6 km szkoły. Siostra jeździ z prędkością 200m/min, a starszy brat 250m/min. O ile minut później brat może wyjechać z domu, żeby dogonić siostrę przy szkole?

3

Odpowiedzi

2009-11-05T23:08:35+01:00
Mam odp na 2
1km=1000m
Brat
6000:250=24minuty
Siostra
6000:200=30minut
odp.Brat może wyjechać później o 6 minut aby dogonić siostrę
Nie wiem czy dobrze(pewnie nie :P)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T23:10:34+01:00
Ile litrów soku trzeba dodać do 5 litrów wody, żeby mieszanka zawierała 20% soku??


1,25l

Siostra o brat jeżdżą rowerami z domu do odległej o 6 km szkoły. Siostra jeździ z prędkością 200m/min, a starszy brat 250m/min. O ile minut później brat może wyjechać z domu, żeby dogonić siostrę przy szkole
?

Dane:
V1=200m/min
V2=250m/min
Równania ruchu:
s=V1* t1
s=V2* t2
t1=s/v1
t2=s/v2
t1=6000/200=30minut
t2=6000/250=24minut
Odp: Maksymalnie 6 minut później.
2009-11-05T23:40:32+01:00
20% =0,2
x/(x+5) = 0,2
x = 0,2*(x+5)
x = 0,2*x + 1
x - 0,2*x = 1
0,8*x = 1
x =1 : 0,8 = 1,25
Odp.trzeba dodać 1,25 litra soku.
z.2
vs = 200 m/min
vb = 250 m/min
S = 6 km = 6 000 m
ts = 6000 :200 =30
tb = 6000 :250 = 24
ts = 30 min
tb = 24 min
ts - tb = 30 min - 24min = 6 min
vs -prędkość siostry
vb - prędkość brata
ts - czas jazdy siostry do szkoły
tb - czas jazdy brata do szkoły
Odp. Brat może wyjechać o 6 minut później.