Odpowiedzi

2009-11-06T08:05:35+01:00
1,25 = 1¼=5/4

liczba odwrotna do 5/4 jest ⅘ = 8/10 = 0,8

odp. odpowiedz d.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T08:06:58+01:00
Przedstawiamy liczbę 1,25 w postaci ułamka zwykłego:

1,25 = 125 / 100

Ułamek skracamy:

125 / 100 = 5 / 4

Odwrotnością tego ułamka jest więc 4 / 5.

Pozdro))
2009-11-06T08:23:05+01:00
Liczbą odwrotną do liczby 1,25 jest liczba;
a) mniejsza od 2 odpowiedź a ponieważ odwrotność liczby 1,25 to -1,25