Zapisz z każdym z podanych frazeologizmów jedno zdanie:

WZIĄĆ COŚ POD LUPĘ
ROSNĄĆ W OCZACH
WYCHOZIĆ Z SIEBIE
CIĄĆ SOBIE DRZEMKE
PRZYSTĄPIĆ DO RZECZY
SPOCZĄĆ NA LAURACH
WSZCZĄĆ ALARM
IŚĆ W ŚLADY KOGOŚ,np
"ALE TEN ktoś ROŚNIE W OCZACH"
Można zmieniać forme

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • IzzU
  • Rozwiązujący
2009-11-06T08:29:03+01:00
Kasia wzięła pod lupę zachowanie Tomka.
Ciocia stwierdziła, że ciasto rośnie w oczach.
Moja mama wychodzi z siebie gdy nie uczę się do sprawdzianów.
Mój kot po obiadku zawsze ucina sobie drzemkę.
Kasi chętnie przystąpiła do rzeczy.
Moja pani od biologii mówi, że po wygraniu konkursu spoczęłam na laurach.
Woźny wszczął alarm, bo ktoś zabił jego kota.
Tomek pójdzie w ślady Brada Pitta i zostanie aktorem.
Mama powiedziała " Kasi rośnie w oczach".
1 5 1
2009-11-06T08:37:22+01:00
Michał wzioł pod lupę zachowanie dziewczyn z bloku obok.
On rośnie w oczach nauczycieli.
Magda z przemeczenia wychodzi z siebie.
Mój dziadek tnie sobie drzemke.
Moi rodzice przystąpili do rzeczy.
Ale on spoczywa na laurach.
Ten chłopak wszczoł alarm.
Ona idzie w ślady kogoś złego.
1 5 1