Witam, bardzo proszę o rozwiązanie 4 układów równań, nie mogę sobie poradzić z tym :(

Dany
układ równań przekształć na 2 sposoby do postaci układów równoważnych tak, aby w pierwszym z nich otrzymać przeciwne współczynniki przy niewiadomej x, a w drugiem - przy niewiadomej y.


b) 3x + 2y = 4
x + 3y = 5

c) x + 2y = 5
-2x + 3y = 4

d) 4x - 3y = 6
-2x + 5y = 8


BARDZO BYM PROSIŁ O ZROBIENIE TYCH 3 !! :)

2

Odpowiedzi

  • IzzU
  • Rozwiązujący
2009-11-06T08:56:12+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T10:13:23+01:00
Dla x
3x + 2y = 4
x + 3y = 5/(-3)
czyli
3x+2y=4
-3x-9y=-15

dla y
3x + 2y = 4/(-3)
x + 3y = 5//2
czyli
-9x-6y=-12
2x+6y=10

c)
dla x
x + 2y = 5/2
-2x + 3y = 4
czyli
2x+4y=10
-2x+3y=4

dla y
x + 2y = 5/(-3)
-2x + 3y = 4/2
czyli
-3x-6y=-15
-4x+6y=8

d)
dla x
4x - 3y = 6
-2x + 5y = 8 /2
czyli
4x-3y=6
-4x+10y=16

dla y
4x - 3y = 6/5
-2x + 5y = 8 /(3)
czyli
20x-15y=30
-6x+15y=24