Odpowiedzi

2009-11-06T10:35:49+01:00
V ostrosłupe=⅓pola pods.×h=⅓×18dm²×h vgraniastosłupa=pole pods.×h czyli ⅓×18×h=pole pods,graniastosłupa×h/:h→6=pole podstawy graniastosłupa pozdrawiam
  • Użytkownik Zadane
2009-11-06T10:37:26+01:00
Zajrzyj tutaj: http://matma4u.pl/Graniastoslup-ostroslup-t8651.html
Tu jest identyczne zadanie :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T12:03:57+01:00
H - wysokość
Ppo - pole podstawy ostrosłupa = 18dm²
Ppg - pole podstawy graniastosłupa
Vo - objętość ostrosłupa - Ppo * h / 3 = 6h
Vg - objętość graniastosłupa - Ppg * h
Vo = Vg
6h = Ppg * h
Ppg = 6
odp: Pole podstawy tego graniastosłupa jest równe 6dm².