Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-06T12:00:22+01:00
. Kościoły barokowe tematyka religijna i mitologiczna to kościoły o szerokiej nawie, krytej kolebkowym sklepieniem z lunetami okiennymi.Posługiwano się alegorią i personifikacją .Zamiast bocznych naw mają szereg kaplic. W kompozycji dominują kierunki ukośne- ambona umieszczona w szerokiej nawie, porywa je swoją sztuką oratorską,znaczna rola koloru, z drugiej zaś tak ukształtowana świątynia zapewniała w niewielkich,łączenie różnych elementów, wydzielonych kaplicach miejsca do indywidualnej, prywatnej dewocji i kultu świętych. W malarstwie barokowym dominują wielkie płótna, sceny pokłonów, obrazy Madonny i duże grupy świętych.
.Rzezba pałacow była wykonywana w marmurze, drewnie, brązie i stiukue.Espresja, teatralność ,iluzjonizm,ozdabiano nimi wnętrza i fasady kościołów oraz kamienic mieszczańskich, place miejskie, który sprawiał, że rzezby wydawały się jeszcze wspanialsze niż były .Rzezba pałacow była najczęściej wykorzystywanym motywem tego okresu, były aniołki. Rzeźbiono także postaci świętych - najczęściej św. Jana Nepomucena, jezuitę św. Ignacego Loyolę oraz świętych zakonników - głównie franciszkanów.
2009-11-06T17:45:54+01:00
A) kościół w Krzeszowie
b) Wersal pod Paryżem, Wilanów pod Warszawą,