Odpowiedzi

2009-11-06T13:12:53+01:00
Krawędż czworościanu=a√2 h=a√3:2=a√2√3:2 h=a√6:2→⅔h=a√6:3 H²=[a√2]²-[a√6:3]² 2a²-⅔a²=H² H²=⁴/₃a²→H=2a√¹/₃ pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T13:13:45+01:00
Ściana sześcianu to kwadrat, jeśli jego bok wynosi a to przekątna wynosi e=a√2. wysokość czworościanu wyraża się wzorem:
h=e*√2/3, e to podstawa czyli nasze a√2.
h=a*√2*√2/3=a*1/2*√3 (działania na pierwiastkach)
ostatecznie:
h=(a√3)/2
[a√3 w liczniku, 2 w mianowniku:)]
2009-11-06T13:45:11+01:00