Hej! mam problem z zadaniem z matmy. O co chodzi z "rozkład mianownika na czynniki pierwsze"
w zadaniu jest cos takiego:
1/8=1:8=0,125
Rozklad mianownikana czynniki pierwsze: 8=...*...*....

sprawdzenie: .............................

Proszę o pomoc! Jeśli mi ktoś to wytłumaczy dam Najlepsza! Pozdrawiam!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T12:43:58+01:00
8=2*2*2
sprawdzenie: 2³=8
Rozkład liczby na czynniki pierwsze, to rozkład na takie liczby, które są liczbami pierwszymi, czyli dzielącymi się tylko przez 1 i samą siebie
1 5 1
2009-11-06T12:45:45+01:00
Rozklad na czyyni pierwsze to dziele od najmniejszej liczby podzielnej do najwiekszej.liczbe 8 zaczynamy od podzielenia przez 2 ; 8:2=4, nastepnie 4 dzielimy przez 2; 4:2= 2, pozniej 2:2=1 i jeden zostaje.

sprawdzenie : 2*2*2 = 8
1 5 1
2009-11-06T12:46:57+01:00
No rozkładasz sobie liczbę, jak masz 8 to najmniejszy dzielnik to 2 nie?
wiec
8 | 2 (podzielic przez 2)
4(bo 8 :2 =4) \ 2 (bo 4 sie da podzielic na 2)
2<przez 2 bo da się podzielic na 2> | 2
1

wychodzi
8 |2
4 |2
2 |2
1

to jest rozkład na czynniki pierwsze.
i masz 8 = 2 * 2 * 2

sprawdzenie : 2 * 2 *2 = 8 :)
to wszystko :) mam nadzieje, ze zrozumialas/es:)

1 5 1