1.Uzupełnij zapis słowny przebiegu reakcji wymiany.
A)tlenek miedzi(2)+..................=..............+tlenek węgla(2)
B)Tlenek węgla(2)+...................=tlenek wapnia+węgiel
C)...................+...................=chlorek potasu+glin
D)tlenek żelaza(2)+węgiel=..........+................

---Do przykładu b) wskaż pierwiastki chemiczne i związki chemiczne, substraty i produkty.

(Bardzo proszę o rozwiązanie-będę wdzięczny);)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T12:48:07+01:00
A) tlenek miedzi (2) + węgiel = miedź + tlenek węgla (2)
B) tlenek węgla (2) + wapń = tlenek wapnia + węgiel
C) chlorek glinu + potas = chlorek potasu + glin
D) tlenek żelaza (2) + węgiel = żelazo + tlenek węgla (2)

W b):

Związki chemiczne to: tlenek węgla (2) i tlenek wapnia;
pierwiastki chemiczne to: wapń i węgiel;
substraty to: tlenek węgla i wapń;
produkty to: tlenek wapnia i węgiel.

Pozdro))

5 5 5
2009-11-06T12:48:33+01:00
Tlenek miedzi(2)+węgiel=tlenek węgla(2)+ miedź
tlenek węgla(2)+wapń= tlenek wapnia + węgiel
chlorek glinu+potas=chlorek potasu+glin
tlenek żelaza (2)+węgiel= tlenek węgla (2)+żelazo


tlenek węgla(2) związek chemiczny
wapń pierwiastek
tlenek wapnia związek chemiczny
węgiel pierwiastek
substraty przed=produkty po
2 4 2
2009-11-06T12:58:54+01:00
A) tlenek miedzi(2)+węgiel=miedź+tlenek węgla(2)
B)tlenek węgla(2)+wapń=tlenek wapnia +węgiel
Pierwiastki chemiczne:wapń,węgiel,tlen
Związki chemiczne:tlenek węgla(2),tlenek wapnia
Substraty:tlenek węgla i wapń
Produkty:tlenek wapnia i węgiel
C)chlorek glinu+potas=chlorek potasu+glin
D)tlenek żelaza(2)+węgiel=tlenek węgla(2)+żelazo




1 2 1