Odpowiedzi

2009-11-06T13:28:26+01:00
Przeważnie każdy daje z siebie wszystko podczas ćwiczeń a nasz organizm nie jest przystosowany na bardzo ciężkie wysiłki,podczas ćwiczeń radzi się,ale po ćwiczeniach mięśnie słąbną kurczą i zaczynają drżeć.Ponieważ mamy za słabą kondycję,z tego powodu podczas ćwiczeń u takich osób szybko narasta tak zwany dług tlenowy i mięśnie nie mogą "spalać" glukozy lub kwasów tłuszczowych w mitochondriach.Przeprowadzają więc beztlenowy rozkład glukozy do pirogronianu i dalej do kwasu mlekowego.Kwas ten w większym stężeniu zakłóca funkcjonowanie włókien mięśniowych.Mięśnie szkieletowe stają się wtedy słabsze,sztywne,kurczą się i zaczynają drżeć.Kwas mlekowy zostaje rozłożony dopiero po kilkudziesięciu godzinach od ustania wysiłku!

Przez to mięśnie są słabsze i zaczynają drżeć



Zapobieganie skurczom

Zanim wystąpią skurcze, zaleca się kilku zaleceń:

1. Pij dużo płynów, aby być nawodnionym podczas wysiłku.
2. Uzupełniaj zasoby sodu podczas ciężkich wysiłków fizycznych połączonych z nasilonym poceniem się, pijąc napoje sportowe
3. Po wysiłku uzupełniaj utracone z potem składniki mineralne i pozwól mięśniom na odpoczynek.
2009-11-06T13:31:19+01:00
Mięśnie nie mogą "spalać" glukozy lub kwasów tłuszczowych w mitochondriach.Przeprowadzają więc beztlenowy rozkład glukozy do pirogronianu i dalej do kwasu mlekowego.Kwas ten w większym stężeniu zakłóca funkcjonowanie włókien mięśniowych.Mięśnie szkieletowe stają się wtedy słabsze,sztywne,kurczą się i zaczynają drżeć.Kwas mlekowy zostaje rozłożony dopiero po kilkudziesięciu godzinach od ustania wysiłku!

Przez to mięśnie są słabsze i zaczynają drżeć



Zapobieganie skurczom



1. Pij dużo płynów, aby być nawodnionym podczas wysiłku.
2. Uzupełniaj zasoby sodu podczas ciężkich wysiłków fizycznych połączonych z nasilonym poceniem się, pijąc napoje sportowe
3. Po wysiłku uzupełniaj utracone z potem składniki mineralne i pozwól mięśniom na odpoczynek.
2009-11-06T15:12:43+01:00
Ponieważ, mięśnie są tak zbudowane, że po ciężkim wysiłku zaczynają drżeć.
Są one po prostu przemęczone.
Aby temu zapobiec należy:
-po wysiłku napić się, ale z umiarem
-nie można przed wysiłkiem zbyt dużo jeść itp.