Oblicz:
(3i 8 piętnastych +1⅗):(4 i jedna siódma -10 i 3 dwudzieste ósme)=


Rozwiąż:
Ania kupiła 3 pomidory, które ważyły 0,26 kg a Kasia kupiła 5 pomidorów. Cena kilograma pomidorów to 3,99zł za kilogram. Ile zapłaciła Kasia? (załóż,że średnia waga pomidorów jest stała).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T13:59:55+01:00
0,26kg:3≈0,087kg waży 1 pomidor 0,087kg×5sztuk≈0,435kg ważą pomidory kasi 0,435×3,99zł≈1,74zł odp.kasia zapłaciła 1,74zł pozdrawiam
1 5 1
2009-11-06T15:18:19+01:00
0,26kg=3pomidory
1pomidor=0,26/3
1pomidor=0,086kg
5pomidorów=5*0,086
5pomidorów=0,43kg
cena 1kg pomidorów=3,99zł
cena za 5pomidorów=0,43kg*3,99zł
cena za 5pomidorów=1,7157zł w zaokrągleniu cena za 5 pomidorów wynosi1,71zł
1 5 1