Odpowiedzi

2009-11-06T13:34:51+01:00
X - odległos przedmiot - obraz = 28 cm
p - powiekszenie zwierciadła 3x
obliczam y odleglosc obraz - zwierciadło
p = y/x
y = p*x= 3*28cm = 84 cm
obliczm ogniskową
1/f = 1/x + 1/y
f =x*y/(x+y) = 2352 / 112
f = 21 cm
2009-11-06T14:03:20+01:00

p = y/x
y = p*x= 3*28cm = 84 cm


1/f = 1/x + 1/y
f =x*y/(x+y) = 2352 / 112
f = 21 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T14:51:39+01:00
X + y = 28
x = 28 -y
P = 3
y/x = 3
y / y-28 = 3
y = 3( y-28)
y = 3y - 84
y - 3y = -84
-4 y = -84 / -2
y = 21

1/f = 1/x + 1/y
x = 28 - y
x = 28 - 21 =7
1/f = 1/7 + 1/21
1/f = 3/21 + 1/21
1/f = 4/21
f = 21/4
f = 5,25cm