Odpowiedzi

2009-11-06T13:19:13+01:00
0bw= 2 x pi x r
obw= 2pi (m)

2x3.14=6.28
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T13:19:37+01:00
L=2πr
L=2*3,14*0,5=3,14 czyli samo π
pamiętaj, że r czyli promień to 1/2 d czyli średnicy!!
2009-11-06T13:24:10+01:00
Zgadza sie ponieważ obwod koła (lokomotywy) i nie tylko to
O = D * PI lub O=2 * PI * r
O = 1 m * 3,14 = 3,14 m
teoretycznie tak powinno byc
ale jesli lokomotywa ma np przyczepione wagony i zaczym ruszy w momencie ruszania na wskutek tarcia małego jeszcze kola jej bedą pracowały w miejscu do momentu kiedy uzyska prawidłową przyczepnosc do szyn. Wowczas przez parę obrotow punkt na obwodzie kola dokona kilka razy po 3,14 m
pozdrawiam SPUNTI :-)