Odpowiedzi

2009-11-06T13:36:23+01:00
4x+3y=8 /* 2
3x+2y=7 / * (-3)


8x + 6y = 16
- 9x - 6y = -21
________________

-x = -5 / :(-1)
x = 5




4x+3y=8 / *3
3x+2y=7 / * (-4)

12x + 9y = 24
- 12 x - 8 y = - 28
_________________
y = -4



2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T13:44:19+01:00
1.Rozwiąż układy równań:
a) 4x=3y=8
3x+2y=7

{4x+3y=8/*(-3)
{3x+2y=7/*4

{-12x-9y=-24
{12x+8y=28
Dodajemy r-nia stronami
-9y+8y=-24+28
-y=4*(-1)
y=-4
4x-12=8
4x=20/:4
x=5
Rozwiazanie (5,-4)
b) 2x+2y=3
x + y=1/*(-2)
{2x+2y=3
{-2x-2y=-2
dodajemy stronami
2x-2x+2y-2y=3-2
0=-1 r-nie tożsamościowe (x,y)∈R

2. Rozwiąż układ równań:

x+y+z=6 stąd x=6-y-z wstawiamy do trzeciego i drugiego r-nia
2x-y-z=3
x+y-z=5

{x=6-y-z
{2(6-y-z)-y-z=3
{6-y-z+y-z=5

{x=6-y-z
{12-2y-2z-y-z=3
{6-2z=5 stąd -2z=-1 czyli z=½


{-3y-3*½=-9
-3y=-9+3/2
-3y=-15/2/:(-3)
y=5/2
z=½
x=6-3/2-½
x=4
Rozwiązanie jest trójka liczb (4,5/2,½)
2 4 2
2009-11-06T14:07:11+01:00
B) 2x+2y=3
x + y=1

2x+2y=3
x=1-y

x=1-y
2(1-y)+2y=3

x=1-y
2-2y+2y=3

x=1-y
2=3

[układ sprzeczny brak rozwiązań)
1 3 1