Chodzi o matematyke z plusem do I gim
1.Ala dostaje 25 zł kieszonkowego a jej młodszy brat Maciek 20 zł
a) o ile procent kieszonkowe ali jest wieksze od kieszonkowego macka-napiszcie całe rozwiązanie wytłumaczone

2. banany-3.50 zł
winogrona-4.20 zł
jabłka 4.00
oblicz o ile procent
a) winogrona sa drozsze od bananow
b)banany są tańsze od jakbłek
c) winogrona są drozsze od jabłek

3. W pewnej szkole uczy sie 500 uczniow w tym 240 dziewzat .O ile procent wiecej jest w szkole chlopcow niz dziewczat.O ile procent mniej jest dziewczat od chlopcow

4.Pan Zygmunt dostał podwyżkę i zamiast 1600zł zarabia 1800 zł podwyzszyl wiec kieszonkowe swojej corki o taki sam procent corka dostawala dotychczas 20 zł kieszkonkowego ile bedzie dostawac teraz

5.W 1997r.inflakcja w polsce wynosila 13.2% a w 2007 r tylko 3.2%.O ile punktow procentowych inflakcja w 2007 r byla mniejsza w porownaniu z rokiem 1997

6.W lutym poparcie dla Partii Postepu deklarowało 25% z 2000 mieszkancow pewnego miasteczka.w marcu poparcie wzrosło o 5 punktow procentowych
a) ilu mieszkancow miasteczka deklarowalo poparcie dla Partii procentowych
b) o ile procent wiecej osob zdeklarowalo swoje poparcie w marcu w porownaniu z lutym

Prosze o szybką odpowiedz:] Ocenie najlepsząą:** i jeszcze poddawajcie caaaaałe oblczenia zebym wiedziala co i jak;]

3

Odpowiedzi

2009-11-06T14:43:28+01:00
20+20*x=25
5=20x
0,25=x
0,25=25%

Ale ma o 25% większe kieszonkowe.

2. banany-3.50 zł
winogrona-4.20 zł
jabłka 4.00
a)3,50+3,50*x=4,20
0,70=3,50x
0,2=x
0,2=20%
Są droższe o 20%
b)4-4*x=3,5
-0,5=-4x
0,125=x
0,125=12,5%
Są tańsze o 12,5%
c) 4+4*x=4,20
0,20=4x
0,05=x
0,05=5%
Są droższe o 5%

3. W pewnej szkole uczy sie 500 uczniow w tym 240 dziewzat .O ile procent wiecej jest w szkole
chlopcow niz dziewczat.O ile procent mniej jest dziewczat od chlopcow

Liczba uczniów-500
Liczba dziewczyn-240
Liczba chłopców-500-240=360
240+240*x=360
240x=120
x=0,5
0,5=50%

Chłopców jest o 50% więcej niż dziewczyn.

4.Pan Zygmunt dostał podwyżkę i zamiast 1600zł zarabia 1800 zł podwyzszyl wiec kieszonkowe swojej corki o taki sam procent corka dostawala dotychczas 20 zł kieszkonkowego ile bedzie dostawac teraz

1600+1600*x=1800
1600x=200
x=0,125
0,125=12,5%

20+20*0,125=20+2,5=22,5zł

Córka będzie otrzymywać teraz 22,5zł

Teraz to dopiero jest bogata ( Przypisek rozwiązującego)

5.W 1997r.inflakcja w polsce wynosila 13.2% a w 2007 r tylko 3.2%.O ile punktow procentowych inflakcja w 2007 r byla mniejsza w porownaniu z rokiem 1997

1 punkt procentowy = 1%
13,2%-3,2%=10%
10%=10 punktów procentowych.

Inflacja jest o 10 pkt procentowych mniejsza.

6.W lutym poparcie dla Partii Postepu deklarowało 25% z 2000 mieszkancow pewnego miasteczka.w marcu poparcie wzrosło o 5 punktow procentowych
a) ilu mieszkancow miasteczka deklarowalo poparcie dla Partii procentowych
b) o ile procent wiecej osob zdeklarowalo swoje poparcie w marcu w porownaniu z lutym

a) 2000*25%=2000*0,25=500
b)5%
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T14:48:43+01:00
20+20*x=25
5=20x
0,25=x
0,25=25%
banany-3.50 zł
winogrona-4.20 zł
jabłka 4.00
a)3,50+3,50*x=4,20
0,70=3,50x
0,2=x
0,2=20%
Są droższe o 20%
b)4-4*x=3,5
-0,5=-4x
0,125=x
0,125=12,5%
Są tańsze o 12,5%
c) 4+4*x=4,20
0,20=4x
0,05=x
0,05=5%





Liczba dziewczyn-240
Liczba chłopców-500-240=360
Liczba uczniów-500

240+240*x=360
240x=120
x=0,5
0,5=50%



1600+1600*x=1800
1600x=200
x=0,125
0,125=12,5%

20+20*0,125=20+2,5=22,5zł

1 punkt procentowy = 1%
13,2%-3,2%=10%
10%=10 punktów procentowych.


a) 2000*25%=2000*0,25=500
b)5%
1 5 1
2009-11-06T14:53:09+01:00
1. a) 5/20 × 100/ 1 = 25 %
b) 5/25 × 100 = 20 %

2. a)
0,7/3,5 × 100 = 7/35 × 100 = 20 %
winogrona są droższe od bananów o 20 %.

b) 0,5/ 4 × 100= 12,5 %
banany są tańsze od jabłek o 12,5%

c) 0,2/ 4 × 100 = 5%

3.20/240 × 100 = 200/24 = 8,(3) % czyli ok. 8 % chłopców więcej niż dziewcząt
20/260 × 100= ok.7 % (dokładnie 7,692(dalej nie wiem))
dziewczyn jest mniej o ok. 7 %

4. 200/ 1600 × 100 = 200/ 16 = 12, 5 % o tyle dostał podwyżkę p. Zygmunt
20 × 12,5/100 = 25/ 10 = 2,5 zł
20 + 2,5 zł = 22,5 zł . Córka dostaje teraz 22,5 zł kieszonkowego.

5. 13,2 % - 3,2 % = 10%
odp. inflacja w Polsce wzrosła o 10 pkt. procentowych.

6.
a) 25/100 × 2000 = 500
500 mieszkańców miasteczka deklarowało poparcie.

30/100 × 2000 = 600 osób
100/500 × 100 = 100/5 = 20 % więcej w marcu deklarowało poparcie.
na pewno będzie dobrze bo ja miałam z tego 5 ;P
1 5 1