Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T15:04:25+01:00
S -droga
s = h -wysokosc
W -praca = 150kJ = 150 000J
W = Ep(energia potencjalna)
Ep = mgh
g = przyspieszenie grawitacyjne na ziemi ok 10
m = masa
interesuje nas masa czyli m
m = Ep/gh
m = 150 000 / 10 x 25 = 60 kg

Masa plyty = 60 kg.
1 5 1
2009-11-06T15:07:04+01:00
W tym wypadku praca równa się energii potencjalnej tej płyty na wysokości 25m

W = E = mgh
W = mgh
g = 10[m/s²]
h = 25[m]

m = W/gh = 150000[J]/250[m²/s²] = 600[kg]
1 5 1
2009-11-06T17:46:17+01:00
Dane:
Ep=150kJ=150000J(energie potencjalna)
h=25m
g=9,81 m/s2 w przybliżeniu do obliczen bierzemy 10. (jest to przyspieszenie ziemskie.
Szukane: m=?
Przekształcamy wzór:
Ep=m*g*h / g*h
m=Ep/g*h
m=150000/10*25
m=150000/250
m=600kg.
Proszę bardzo. Pozdrawiam. :)
1 5 1