Przyjmując, że południki są półokręgami o długości 20 tysięcy kilometrów, oblicz jak daleko jest środka Ziemi. Wykonaj obliczenia na kalkulatorze, przyjmując różne zaokrąglenia liczby pi :

Pi zaokrąglenie 3,14
Pi zaokrąglenie 3, 141
Pi zaokrąglenie 3,1426



Proszę o wszystkie dokładne obliczenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T15:19:19+01:00
R=?
x=20 000km
<trzeba skorzystać ze wzoru> x=α/360stopni*2πr
1.
π≈3,14
α=90stopni
20 000=90stopni/360stopni *2*3,14*r <musisz skrócić 90 z 360>
20 000=1/4*2*3,14*r <musisz skrócić 4 z 2>
20 000=1,57*r
r=20 000:1,57
r=12738,9
2.
π≈3,141
α=90stopni
20 000=90stopni/360stopni*2*3,141*r <musisz skrócić 90 z 360>
20 000=1/4*2*3,141*r <musisz skrócić 4 z 2>
20 000=1,5705*r
r=20 000:1,5705
r=12732,4
3.
π≈3,1416
α=90stopni
20 000=90stopni/360stopni*2*3,1416*r <musisz skrócić 90 z 360>
20 000=1/4*2*3,1416*r <musisz skrócić 4 z 2>
20 000=1,57080*r
r=20 000:1,57080
r≈12732,36 lub .37

;pp
to powinno być dobrze bo miałam to dzisiaj na lekcjach ;d
2009-11-06T15:20:19+01:00
Południk=½2πr=3,14r=20000km→r=≈6369,43km odp.promień ziemi wynosi około 6369,43km pozdrawiam
2009-11-06T15:29:43+01:00
Południk=½
2πr=3,14r
=20000km→r=≈6369,43km
odp.
Promień ziemi wynosi około 6369,43km