Odpowiedzi

2009-11-06T15:08:44+01:00
W skali 1/3
a=12cm-----4cm
b=9cm------3cm
c=15cm------5cm
w skali 3
36
27
45
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T15:10:34+01:00
a=12cm,b=9cm,c=15cm
a) k=⅓
a°=12*⅓=4cm b°=9*⅓=3cm c°=15*⅓=5cm
b) k=3
a°=12*3=36cm b°=9*3=27cm c°=15*3=45cm

°=prim
2009-11-06T15:20:24+01:00
Dany jest trójkąt o bokach a=12cm,b=9cm,c=15cm.Podaj wymiary trójkąta podobnego do tego trójkąta,gdy skala podobieństwa jest równa
a)1/3
b)3
Bardzo proszę o przedstawienie rozwiązania

ad.a. Nasz trójkąt ma wymiary w skali 1/1, tak więc skorzystamy z zależności przedstawionej wzorem:
a₁= a/3, b₁=b/3, c₁= c/3
gdzie a₁,b₁,c₁ to nowe wymiary,
a, b i c to wymiary trójkąta podanego w zadaniu
/ to znak dzielenia,
a₁= 12 cm/3= 4 cm
b₁= 9cm/3 = 3 cm
c₁= 15 cm/3= 5 cm

ad.b ustalamy sobie wzór zależności w tym przypadku to będzie:
a₁=a * 3, b₁=b*3, c₁=c*3
gdzie a₁,b₁,c₁ to nowe wymiary,
a, b i c to wymiary trójkąta podanego w zadaniu
* to znak mnożenia,
a₁= 12 cm * 3= 36 cm
b₁= 9 cm*3 = 27 cm
c₁=15 cm*3= 45 cm
1 1 1