Odpowiedzi

2009-11-06T15:44:23+01:00
Cp=(ms/mr)*100%
5%=(10/mr)*100% procenty się skracają
5=(10/mr)*100
1000/mr=5 /*mr
5mr=1000 /:5
mr=200

200-10=190 (g)

Należy dodać 190 gram wody.
1 2 1
2009-11-06T16:00:01+01:00
Cp=(ms/mr)*100%
5%=(10/mr)*100% procenty się skracają
5=(10/mr)*100
1000/mr=5 /*mr
5mr=1000 /:5
mr=200

200-10=190 (g)

Odp.: Należy dodać 190 g. wody.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T16:25:24+01:00
Ms=10g
Cp=5%
mw=?
mr=ms+mw

Cp-ms
100%-mr

Mnożysz na krzyż czyli
Cp×(ms+mw)=100×ms
5×(10+mw)=100×10
50+5mw=1000
5mw=950/÷5
mw=190g

Odp. Należy dodać 190g wody.