Odpowiedzi

2009-11-06T15:59:06+01:00
3x²+x²=20²
9x²+x²=400
10x²=400
x²=40
x=√40
x=2√10
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T16:27:07+01:00
Krótsza przyprostokatna -> x
dluzsza przyprostokatna -> 3x
przeciwprostokatna ->20

Korzystamy z Twierdzenia Pitagorasa:

20² = (3x)²+x²
400 = 10x²
40 = x² => x=√40 = 2√10

Odp: Krótsza przyprostakatna wynosi 2√10.

2009-11-06T16:59:38+01:00
20 2= (3x) 2+x 2
400= 10x 2
40= x 2= >x= pitagoras 40
2 pitagoras 10
1 3 1