Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T15:42:14+01:00
One rozkladają szczątki roślin i zwięrząt...:]
2 4 2
2009-11-06T15:44:55+01:00
Saprobionty żyją w środowiskach rozkładających się szczątek zwierząt, roślin a więc wspomagają ich rozkładanie.

Hmm.. jak by to powiedzieć... - mogą rozłożyć materię do prostych związków mineralnych.

Są to głownie roztocza i mikrokonsumenci.
;)
1 4 1
2009-11-06T16:01:28+01:00
Rozkładają one złożone związki organiczne związki proste. Część z nich zużywają, a resztę pozostawiają w przyrodzie, tym samym nie dopuszczają do nagromadzenia się w niej szczątków organicznych.
1 2 1