Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T15:59:03+01:00
Wodę z kredą przelałabym przez bibułę filtracyjną do jakiegoś naczynia. W naczyniu będzie woda, a w bibułce pozostanie kreda.

Metoda: sączenie - przelewanie mieszaniny niejednorodnej, np. wody z kredą przez sączek z bibuły filtracyjnej.


Mam nadzieję, że pomogłam!! :))
2009-11-06T15:59:30+01:00
Można zaczekać aż cząsteczki kredy opadną na dno naczynia pod wpływem siły ciężkości( sedymentacja) a następnie zastosować sączenie(filtrację), która polega na przelewaniu mieszaniny cieczy z ciałem stałym przez sączek(np. z bibuły) umieszczony na lejku. Na sączku pozostaje ciało stałe (kreda), a ciecz klarowna(woda) spływa do zlewki.
2009-11-06T18:53:11+01:00
Mieszaninę wody z kredą można rozdzieliś na kilka sposobów, jednym z nich jest SĄCZENIE, mieszaninę przelewamy do lekja z sączkiem umieszczonego w zlewce lub kolbie i czekamy aż mieszanina się rozdzieli, można także odparować wodę z mieszaniny którą potem skraplamy by odzyskać oba składniki :) taki sposób nazywamy ODPAROWNIEM
pozdrawiam